12.1.2015

Happy new year!

Moi! Lupasin tehdä sellasen postauksen jossa kerron vähän enemmän tost laitoksest mis asun nyt. 
Eli siin meidän osastolla on nuoria kuus mun lisäks eli siis seittemän yhteensä ja ohjaajii on kuus. Jokasella nuorella on omaohjaaja, se siis tietää sillee eniten sun asioista ja on mukana sua koskevissa kokouksissa. Meillä kaikilla nuorilla on omat huoneet mut sit siel on tietty yhteinen keittiö, olkkari, vessat, suihkut yms.

 Sit meil on siel eri viikonpäivinä eri ohjelmaa: tiistain on siivouspäivä ja toimintapäivä(toimimtapäiväs tehdää vaa jotai yhdes, esim mennää salil), sit keskiviikkona meil on musatalo (eli mennään sellaseen lausteen omaan musataloon, siel on studio, sit tietty eri soittimii yms.), sit torstain meil on taas siivouspäivä ja perjantain lähetää yleensä lomil (mennään siis kotiin viikonlopuks). Kolmelta meil on aina hiljanen tunti, se siis tarkottaa et nuorien pitää olla sillon omis huoneis, sit sillä aikaa ohjaajat tekee päivällisen joka on neljältä. Ja iltapala on sit kaheksalta, huoneisiin pitää mennä klo 21 mennessä ja kännykät annetaan ohjaajil 21.30, saadaan ne sit aamul kyl takasin. 

Aika moni siel lausteel haukkuu sitä laitost et se on iha paska ja kaikkee. Mut siel saa kyl mennä ja tulla aika vapaasti, kunhan siit on sovittu ohjaajien kaa. Ja jos siel ei käyttäydy ni tietty ne ohjaajat sit rajottaa vähän kaikkee. Mut esim. koska mä oon siel vapaaehtosesti (avohuollon sijotus) ni mul on ne säännöt vähän väljemmät, eikä mul oo pahemmin mitää rajotuksiikaa.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti