20.12.2014
Merry christmas!
Pari kuukaut menny taas ilman et oon kirjotellu mitää. No tänään mul oli koulun joulujuhla ja sen jälkee olin kaupungil ostelemas joululahjoi. No oon nyt siis asunu kaks ja puol kuukaut tuol laitoksessa ja oon kyl viihtyny siel. Tottakai siellä se arki on ihan erilaista kuin kotona mut silti oon tykänny olla siellä. Mut tietty mä nyt mielelläni tulin kotiin joululomaks!:) ois vaa suunnitelmis niin hirveesti et kauhee kiire täs tulee olemaan. Mut ajattelin päivitellä tätä vähännäin ennen joulua:) eli hyvää joulua kaikille!:)
25.10.2014
My story
Eli viime touko-huhtikuun vaihteessa mulla todettiin erittäin vaikea masennus, mut sain heti apua ja alotettiib lääkitys. No yleensä tollasis mielialalääkkeis menee pati viikkoo et näkee toimiikse. No mulla sit kävi niin et tää kyseinen lääke pahensi mun oloa.. Masennus paheni, ahdistus paheni ja itsetuhoset ajatukset lisäänty ja lopulta tilanne oli jo niin paha etten pystyny menemään kouluun.. Ja sit se edelleen paheni koko ajan ja en nähny mitään muuta ulospääsyä ku kuolema... Eli otin siis lääkkeiden yliannostuksen, no mun porukat sit tajus sen ja pian oltiinki sit jo päivystyksessä.. Vietin siellä yhden yön tarkkailussa ja sen jälkeenmut siirrettiin psykiatriselle osastolle.. No olin siellä siis neljä viikkoa, sen neljän viikon aikana mulla todettiin myös syömishäiriö...
No pääsin siis kotiin vähän ennen juhannusta, juhannuksen vietin mun isän kanssa sellasella mökillä Nauvon saaristossa. No siellä mun olo huononi taas ja otin taas liikaa lääkkeitä... No jouduin siis juhannuksen jälkeen takasin osastolle... Ja siellä selvis et mun olo oli huonontunu sen takia et he olivat vahingossa määränneet mulle väärää lääkettä.. No kuitenkin, tällä kertaa olin siel sit pari kuukautta..
Sit olin muutaman viikon kotona ja aluks kaikki meni hyvin... Mutta sitten TAAS mun olo huononi ihan liikaa ja otin taas lääkkeitä... No tällä kertaa olin osastolla kuitenkin vaan neljä päivää. Ja sieltä mut sit laitettiin sijoitukseen eli tällä hetkellä asun Lausteen perhekuntoutuskeskuksessa, eli toisin sanoen lastenkodissa... Siellä mun olo on ollu vähän parempi ja nyt voin vaan toivoa et tää ratkaisu auttais mua parantumaan.
Mutta yritän nyt alkaa kirjottelemaan taas vähän useemmin :)
12.6.2014
Four weeks behind and now finally at home
Moi! Siitä on nyt todella pitkä aika kun oon viimeksi mitään tänne kirjoittanut. No kuten otsikosta voi päätellä niin viimeisen kuukauden ajan oon ollu poissa kotoa, sairaalassa. Syytä en tänne kerro, mutta nyt tulee kuitenkin kuvia, kun kävin mun pikkuveljen kanssa vähän kuvailemassa.
Mutta hei pitäkää hauskaa nyt kun kerran on kesäloma!!
18.4.2014
matkallaan he suojan saa...
Moi! Ja hyvää pääsiäistä kaikille! On taas menny aika kauan siitä kun viimeks päivitin tätä blogii, mut ei oo oikeen ollu mitään inspiraatiota...paitsi nyt! Eli olin tänään Julian kaa kuvailemassa Hovirinnan rannalla ja sitten Kaarinan keskustassa. Ja sen takia nyt tulee myös paljon kameran kuvia. Kaiken lisäks ulkona on ihana ilma, lämmin, ei tuule liikaa ja aurinko paistaa. Kesä siis tulee ihan pian, iten ainakin odotan sitä niin paljon!
Huomenna olis sit suunnitelmissa, että mennään perheen kanssa tohon läheiselle laavulle vähä grillaamaan ja kaikkee muuta. Ajattelin ottaa myös sinne kameran mukaan joten voi olla että tän pääsiäisloman aikana tänne tulee vielä toinenkin postaus!
| Kirjoteltiin vähän sinne hiekkaan :) |
| Mä en tiedä miks tää näyttää siltä et vilkuttaisin jollekki O.o |
| Sitä oli pakko kokeillaXD |
| Kaverikuva <3 |
31.3.2014
Nuotiokitarakurssilla
Mooi! Ajattelin tulla tänne nyt kirjottelemaan mun viikonlopusta, joka oli aivan mahtava! Olin siis Lounais-Suomen partiopiirin järjestämällä nuotiokitarakurssilla. Se oli siis Salossa ja siel oli tosi paljon eri ikäsii tai siis et se ikähaarukka oli aika laaja. Nuorimmat siel oli 14 ja vanhin oli lähemmäs 40. Mut siis oli tosi hauskaa ja sain paljon uusia kavereita. Mutta siis kurssille mä lähdin mun kaverin Anniinan kanssa, joka on samasta lippukunnasta.
No mentiin sinne mun isän kyydillä ja matkalla puhuttiin kaikkee siitä kurssista ja vähän kaikest muustakin. Sitten vihdoin kun oltiin siellä paikanpäällä ni jätettii vaa rinkat, kitarat yms. siihen ulos ja autettiin kantamaan niitä yhteisiä kamoja/ruokia sisälle. Oltiin siis siellä yhdet niistä ensimmäisistä ja sen takia saatiinkin valita ekoina meiän nukkumispaikat. Pikkuhiljaa porukkaa alkokin tulla jo lisää ja pian olikin sitten se tervetuliaistilaisuus. Siellä meiät jaettiin ryhmiin ja sit meidän piti opetella joku biisi säestämään ja esittämään muille. Ja illalla meil oli myös meidän ensimmäinen luento ja käytiin jotain musiikin teoriajuttui läpi. Iltapalaks meil oli ranskalaisii ja nakkei. Ruuan jälkeen loppuilta olikin vapaa-aikaa joka kuluki laulaen ja soittaen kitaroita. No perjantaina me mentiin jo aika aikasin nukkumaan...
Lauantaina herätys oli 8.30 mut ite ainakin heräsin jo vähän sitä ennen. Lipunnosto oli 8.50 ja sen jälkeen oli aamupala. Sit oli taas vaihteeks vapaa-aikaa, jonka jälkeen toinen luento. Päivällä meil oli myös yksityisiä kitaratunteja jokasella kaks ja ainakin mulle itelle niistä oli tosi paljon hyötyy. Lounaaks meil oli hernekeittoa. Ja lounaan jälkeen meille tuli Salon lukiosta musiikinopettaja pitämään meille laulutunnin, ja sielläkin opin vaikka mitä uutta.!
No siin jossain vaiheessa meiät jaettiin uudestaan ryhmiin ja kukin ryhmä suunnitteli jotain ohjelmaa meiän iltanuotiolle. Siellä pääosin laulettii, leikittii, soitettiin kitaroita ja lopuks viel rauhotuttiin. Illan viimeisen luennon piti yks Sulo ja se aihe oli niinku bänditoiminta ja mitä kaikkee siihen liittyy, se siis ite soitti kahdes eri bändis. Ni senkin takii oli tosi kiva et se piti siit sit myös sellasen luennon.
No sit olikin kaikki luennot ja oppitunnit ohi ja oli saunavuorot, ensin tyttöjen ja sen jälkeen poikien. Sai myös olla salissa vielä illalla soittamassa ja laulamassa ku sinne oli laitettu mikit, piano ja kaikki muut bändikamat. Moni meni nukkumaan jo puolenyön aikaan, paitsi ne pojat jotka oli vielä saunassa. No kuitenkaan mua ja yhtä Nooraa ei väsyttäny joten lähettiin saunalle. Leikittii siel jotai partioleikkejä, puhuttii ja naurettiin.. No päästiin meki sit joskus neljän aikoihin nukkumaan.
Sunnuntain aamurutiinit aamupalaan saakka oli samat, paitsi et nyt heräsin vasta herätykseen ja hieman myös väsytti... Sen jälkeen vähän siivoiltiin ja harjoteltiin kirkkoa varten... Kurssi siis loppu sellaseen kirkkoon, jossa me esiinnyttiin ja myös säestettiin pari biisiä. Sit kirkon jälkeen oli lipunlasku ja todistusten jako, sekä tietysti pullakahvit. Pikkuhiljaa vanhempia alko tulemaan hakemaan kurssilaisia, ja niin myös mun ja Anniinan kyyti tuli. Oli tosi haikeeta lähtee, koska vaik tutustuin suureen osaan ekaa kertaa ton yhden viikonlopun aikana ni silti meistä ehti tulemaan jo hyviä ystäviä! Eli kaiken kaikkiaan ihan mahtava viikonloppu takana!
Laitan pari kuvaa viikonlopulta ja muutamia vanhoja tuolta kameran pohjalta...
| Viime kesä |
| Ainut julkasukelponen kuva toistaiseksi tältä viikonlopulta... Myöhemmin lisää kun saan facebookista muiden ottamia kuvia:) |
18.3.2014
Olin onnellinen, mitä sä luulit....
Moi! Päätin nyt alottaa tän bloggauksen ihan alusta, eli poistin kaikki vanhat postaukset ja muokkasin myös tän blogin ulkoasua. En oo ihan vielä päättäny et millasii postauksii tuun pääasiassa kirjottamaan, mut kuvat pitäis aina olla aika hyvälaatusia ku sain vihdoin ton järkkärin toimimaan. Mun yks hyvä kaveri anto sellasen ehdotuksen et täs ekassa tekstissä voisin vaan kertoo itestäni kaikkii perusjuttuja. Ja niin mä ajattelin nyt tehdä...
Eli mun oikee nimi on siis Tiia-Maria, mut ei oikeestaan kukaan kutsu mua ikinä sil nimel vaan lempinimii on monia. Oon syntyny kesäkuussa vuonna 1997, eli siis tällä hetkellä oon 16 ja lukion ensimmäisellä. Tykkään olla lukiossa ja oon saanu sieltä paljon uusia ystäviä. No sit harrastuksii: oon harrastanu partioo nyt suunnilleen kymmenen vuotta ja sen lisäks käyn salilla ja soittelen kitaraa sillon ku on aikaa. Oon myös monissa kirkon jutuissa mukana ja toiminu mm. isosena viime kesänä. Tän kaiken lisäks käyn töissä kaks kertaa viikossa, sellasessa lasten liikuntaleikkikoulussa apuohjaajana. No sit seuraavaks varmaan jotain mun perheestä... Eli asun pääasiassa Kaarinassa, mutta mun isä asuu Turussa ja käyn siellä säännöllisesti. Mul on myös pikkuveli, Juho, joka on tällä hetkellä 13v. Meillä on kotona koira, Bertta ja mun kaverin luona asuu meidän yhteiset kesyrotat, Lari ja Elias. No siinä varmaan oli ne tärkeimmät asiat, niitä toki tulee lisää ku kirjottelen enemmän mut nyt muutamii kuvia!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)







